Translate

söndag, oktober 26, 2008

Nu måste jag göra något...

Skönhet personifierad i Brigitte Bardot.


Jag håller på att söka mig ett jobb. Jag är less på att ha det så här och jag måste göra något för att förändra min situation. Så är det helt enkelt. Jag står inte ut med att hela tiden leva knappt och få leva från paycheck till paycheck. Något nytt måste till. Jag är beslutsam och är på väg nu.


Jag är trött på att leva under konstant ekonomisk press och har förstått att det tar massor på mina krafter det också. Då jobbar jag hellre och slipper det - i värsta fall får man väl sova på helgerna då. Jag ska lägga alla mina krafter på jobb, familjen och på Gud. Det är fullt tillräckligt för mig.


Christer och barnen (hans och mina) är det viktigaste som finns och jag ska göra vad jag kan för att vi ska få det så bra som möjligt. Jag kommer kämpa tills mina fingertoppar är blodiga för att få ett bättre liv. Vi är värda allt gott och det börjar hos mig själv. Jag måste göra en stor ansträngning och JAG måste ta ansvar för mitt liv.


Har sökt tre toppentrevliga jobb nu som jag ser kommer ge mig mycket som människa och få möta många människor dessutom. Jag känner mig redo och nu måste jag vara redo.


Jag är faktiskt en person med mycket livserfarenhet och har en lång historia av ansvar med mig. Nu räcker det.


Jag kan, jag vill och jag klarar av det.


Nu går jag en ny framtid till mötes... en framtid med ny familj och med nya förutsättningar. Det känns härligt.


//Harriet

Inga kommentarer: