Translate

onsdag, april 15, 2009

På fredag ska jag äntligen..


... få mitt första besök hos diabetessjuksköterskan. Det ska bli skönt. Idag har jag haft ett konstant för lågt blodsocker hela dagen. Jag fick äta hur mycket som helst till lunch idag på jobbet. Jag malde ned tre Billy's panpizza bitar, två stora glas vatten och sedan dessutom en halv bulle. Blodsockret steg inte ens efter det. Jag har varit yr i huvudet i flera dagar och det är oftast vid fyratiden på eftermiddagen jag måste ta tag i disken där jag står och jobbar och luta mig framåt för att det ska sluta snurra. Jag behöver verkligen få koll på blodsockret och en vettig diet att följa för det här är jättejobbigt. Jag hoppas verkligen att jag får en blodsockermätare på fredag så jag kan gå och hämta ut stickor och lancetter direkt på apoteket.

Jag hade verkligen inte en aning hur jobbigt det var att få diabetes och jag hade definitivt inte en aning att det var så svårt att få blodsockret att ligga på en någorlunda jämn nivå. Det är jättekonstigt de dagar jag äter nyttigt så blir blodsockret alldeles för lågt och även om jag enligt mig själv missköter mig - så har jag större delen av dagen rätt lågt socker. Jag undrar vad det beror på? Jag har massor med frågor och jag hoppas att jag får ett program att följa för att lära mig hur jag ska äta för att må allra bäst.

Chocken efter beskedet har ju släppt nu i a f och jag känner ju att jag vill agera för att försöka må bättre - jag behöver bara rätt verktyg för att nå dit.

Ny diabetes 2 patient

Inga kommentarer: