Translate

lördag, september 26, 2009

Basketsäsongens hemmamatcher är här.


Foto: Harriet Olsén




Dragons-Gothia 73-66
(15-26, 21-10, 26-11, 11-19)

Poänggörare

Dragons; 21 Johan Jeansson, 12 Jakob Siguardarson, 11 John Jonker, 8 Michael Kingma, 7 Andrew Spagrud, 5 Brandon Barton, 5 Egal Saleman, 2 Adam Alexander, 2 Johan Pierre.

Gothia; 18 Martin Ringström, 12 Markus Lenngren, 12 Rhys Carter, 7 Mario Drazic, 6 Kim Pahlmqvist, 5 Emil Salon, 4 Mattias Göransson, 2 Robert Isaksson.



Sundsvall Dragons
gjorde en fantastisk fin premiär med en trupp som är i mångt och mycket bestående av ett i princip nytt lag med nio nya spelare. Jag blev så enormt glad att se att Adam Alexander fått möjligheten att göra det han är riktigt bra på igen. Skyttet är tillbaka på ett riktigt härligt och fräscht nytt sätt. Adam är en riktigt duktig lagkapten och med sina 177 cm verkade han igår kväll mycket större på plan. Härligt nytt självförtroende och självkänsla kändes ända upp på läktaren.

Coacherna har jobbat ihop spelarna som består av importer från Island, USA och Kanada. Gamla rävar som Michael Kingma är tillbaka i Drakborgen också. Visst har härliga värvningar gjorts från svenska lag också, det får man inte glömma.

En annan härlig nyhet i min värld är också att mina fotografier i spelprogrammet faktiskt ser riktigt bra ut. Jag som ren amatör känner mig rätt nöjd måste jag säga. Visst finns det fortfarande saker som jag måste lära mig - läs massor här - men med tanke på att jag bara fotograferat i ca ett år med SLR kamera är resultatet rätt bra.

Känns kul att läsa Foto: Harriet Olsén i programmet faktiskt.

GO DRAGONS!

Inga kommentarer: