Translate

onsdag, september 09, 2009

Gud ett spöke?


För mig är Gud alldeles verklig och genomsyrar mitt liv i det mesta jag gör. Jag har börjat lära mig att han finns även i mig trots att jag har svårt att se mig värdig. Jesus är för mig en verklig person och Helig Ande är den som hjälper till att lösa problem.

Ni andra som är här och läser får ha precis vilken åsikt, trosuppfattning eller också inte tro alls. Det är för mig omöjligt att styra vad andra ska känna och det vill jag inte heller. Jag respekterar andra människors åsikter och trosåskådningar om det rör sig om Allah eller strängteori gör det bara intressant att diskutera. Det skulle för mig vara konstigt om Gud som finns i alla - även er som inte tror - skulle begränsa sig själv till ett enda uttryck när Han är allt.

När människor sviker i mitt liv finns alltid Gud där och ger stöd och puffar mig i rätt riktning. När människor är oärliga kämpar jag med att hålla mig ärlig och rättfram. Jag har absolut inte rätt alltid och det är faktiskt oviktigt för mig bara jag lär mig något nytt eller t o m kan lära någon annan något är viktigt för mig.

Jag älskar Jesus och människorna.

Jag är tacksam att Han finns i mitt liv - jag hoppas att just du som läser hittar det du behöver i ditt...

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Att stå för det man tror på är modigt! Starkt skrivet av dig, tycker jag.
Jag tror också på Gud. Självklart gör jag ju det... annars vore ju livet i sig ganska meningslöst, tycker jag.
Nu är jag ju kanske inte religiös så att jag går i kyrkan, och så... utan mer så att jag bär tryggheten i att jag vet att han finns där, både för dig och för mig. Sen, med det sagt, så står jag ju inte på så god fot med honom emellanåt... utan undrar vad han menar med somligt som är svårt och tungt i vårt liv. Men... jag har tilliten till att han har ett vidare tänk än vad jag kan se... att det svåra vi går igenom har en mening på någe sätt.

Varm kram... och var alldeles övertygad om att någon bär dig!