Translate

måndag, september 21, 2009

Har varit hos diabetessköterskan.


SÅ fr o m imorgon kommer jag att börja med måltidsinsulin också. Det innebär ännu några förändringar i mitt liv men det kommer ordna sig ändå så småningom. Idag har jag rört på min tjocka rumpa! cooolt! (veet att det är en fjortiskommentar) Anywho...

Det går fort i svängarna ibland - känns också härligt att detta innebär att jag kommer bli piggare så småningom och att en ny era med druvsocker, saggiga mackor och kylningsbekymmer av insulin kommer göra sitt intåg.

Har också fått ett "Önskeschema" för min mat av distriktssköterskan som ser ut som följer;


Måltider

Frukost 7.30
Mellanmål 9.30
Lunch 11.30
Mellanmål 14.00
Middag 16.30
Kvällsfika 20.00


Annars är det tallriksmodellen som gäller och att hålla sig till lågfettmat och mindre kolhydrater, frukt och grönt. Nu är det slut på att ha ngt oregelbundna mattider och överhoppande av dem med. Skärpningen är här.


Inga kommentarer: