Translate

söndag, oktober 04, 2009

Sitter här och liksom funderar...


... nu kommer något negativt tänker ni? Nä, det gör det inte idag. Jag vill bara förmedla en fläkt och en känsla av stilla ro som jag känner lite inom mig sådär.

Det känns nästan som om någon ber för mig - jag är nästan säker på det.

Min förkylning som jag började få verkar begränsa sig till att bränna bakom näsan och täppa till bihålorna. Jag ska testa tricket som Emma lärde mig... när jag är ensam tror jag. Vad är det för något undrar ni?

Jo, så här gör man; Medan man låter i en något lite högre ton så masserar man sig i ansiktet med vardera pekfinger i cirklar ca 0,5 cm ut från näsvingarna. SMÅ cirklar och inte för hårt tryck. Då ska man lyckas vibrera lös det som sitter fast i bihålorna vid näsroten och det är bara att spotta ut det som rinner ned. Hon kallade det för något särskilt namn men det kommer jag inte ihåg. Hoppas det fungerar och att min älskade sambo får sova inatt.

Tänk vad underbara saker man kan lära sig om man försöker ha ett öppet sinne. Livet är rätt fantastiskt samtidigt som det kan vara hur jobbigt, strävsamt och eländigt som helst ibland. Jag älskar verkligen att livet är dynamiskt men det får gärna vara det utan att vara dramatiskt tycker jag. Det som är skönt tycker jag, är att man inte kan veta vad som händer i framtiden för då vore inte livet en resa med härligt äventyr. Ett äventyr som består av strapatser, tillbakagångar och framgångar.

Nöjder och glader är väl jag idag...

Inga kommentarer: