Translate

tisdag, februari 16, 2010

Glädje



Något som gör mig glad idag är att Ewa Söderberg (S) har tvingats avgå efter alla turer i vårt landsting. Det kommer ta lång tid för Sundsvallsborna att våga lita på den rödgröna röran efter det här och jag hoppas verkligen att det avspeglas i valet i höst. Någon gång måste ju befolkningen vakna och förstå att varje röst räknas och varje röst gör också skillnad. Tiden när man kunde lojalitets och trötthets rösta för något man alltid röstat på är borta nu.

Varje val, varje kryss och varje person räknas. Rösterna du ger är oerhört värdefulla och betyder i förlängningen något. DU kan påverka, DU kan göra skillnad. Rösta på förändring lokalt i valet i år.

Tycker ni att en människa som mig är värd att lita på och som har empati så är jag den ni vill ska föra er talan. Jag vill sitta i barn- och utbildninsnämnden ifall jag blir invald. Jag vill kämpa för barn med funktionshinder och för att man ska ha ett mer humant sätt att möta problem i skolan och problem som finns i barns närmiljö. Jag anser att VARJE barn är unikt och jag vill att ALLA barn ska ha möjlighet till den skolgång som står reglerad i lag att de har rätt till. Varje barn är unikt och varje barn har rätt att få en tillfredställande upplevelse av sin skolgång.

Jag vill göra skillnad i Kommunfullmäktige och är kryssbar kandidat. Om just du tror att jag kan göra en positiv skillnad i kommunen så KRYSSA mig!

Kryssa Harriet Olsén, Kristdemokraterna

Inga kommentarer: