Translate

fredag, april 02, 2010

En dags personlighet.


med ett lite småkallt och gråmulet intryck så hankar sig dagen .
med ett fuktigt, längtande ansikte så längtar sig dagen.
med ett längtansfullt och trånande känner man att dagen söker sig mot natt.

av; Harriet Olsén

Själv så inser jag att den här dagen kommer innebära brott mot sabbaten. Jag måste gå iväg och handla, laga mat och lite städning måste jag få till. När jag är klar med det jag behöver göra så ska jag stanna upp - stänga av datorn och sätta mig ned och titta på Passion of the Christ.

Sedan börjar påsken. Det är en tung dag för oss kristna idag. Idag är det korsfästelsens dag. Dagen då människans hopp sattes på prov. Det är också en dag med möjlighet till eftertanke en möjlighet till vila och en chans att få en stunds frid.

Jag är barnfri och det är som alltid en dubbel känsla. En känsla av vila samtidigt som det bara är skönt ett dygn - sedan saknar jag dem som om de skulle ha varit borta från mig i år. Jag är lite hopplös. Men jag ska försöka att njuta i nuet idag och ägna min dag åt att titta över min livssituation. Vad jag ska välja i livet och vad jag vill med mitt liv. Dags att sätta en ny startpunkt - igen.

Defining moment - it's on!

Inga kommentarer: