Translate

onsdag, maj 05, 2010

Ber om ursäkt för långt uppehåll.


Men som ni vet vid det här laget så är mitt liv väldigt innehållsrikt för att uttrycka sig milt.

Jag har sedan vi hördes av sist varit med om ett mirakel, en härlig gospelupplevelse, blivit kär, fått nya vänner och förlorat min farmor. SÅ livet går upp och ned kan man säga.

Lite nyfikna blev ni nog på mitt mirakel antar jag. Jag vill då dela med mig av att min dotter har en normal CRP - för första gången sedan hon drabbades av sin barnreumatism - den ligger på 4! Detta innebär att den nu är bromsad. Jag har tackat Gud och Canakinumab för att de uträttat detta mirakel i min dotters kropp. Det innebär ju att nya skador i hennes leder nu också har bromsats MEN de gamla skadorna och värken i alla de lederna kommer att sitta i tills de är utbytta.

När det gäller min dotter så kommer hon byta skola igen till hösten. Hon ska då börja i Geijerskolan här i Sundsvall. Det kommer att innebära att hon går i en skola med ca 30 elever och med en hög personaltäthet - fantastiskt. Det här är en skola för barn med olika funktionshinder så det innebär ju också att hon slipper känna sig annorlunda gentemot andra elever. Det känns också skönt tycker jag. Ett av argumenten för detta är ju helt klart att minska utanförskapet och minimera känslan också. Min dotter får också behålla kuratorskontakten hon har börjat bygga på Höglundaskolan till hon är redo att gå vidare - det är också bra.

En härlig gospelupplevelse då; Jo, vi var på Baptistkapellet i Ljustorp på Valborgsmässoafton och hade en härlig konsert och ett härligt möte med församlingen där. Vi fick se lite lovsångsdans och sjunga lovsång också. God grillkorv och lagom stor brasa med massor med fyrverkerier bjöds också. Underbar kväll.

Kär - ja, jag har ju inte direkt svårt att falla kan man ju säga. Berättar mer framöver när jag ser vartåt det bär hän.

Fått nya vänner - det är också fantastiskt.

Min farmor gick bort för 10 dgr sedan och Sonja Olsén kommer alltid leva i mitt minne. Må hennes själ vila i frid.

Ska försöka att uppdatera mig lite bättre och även min blogg för er som är intresserade. Vill önska er en fortsatt härlig vecka.

Eder,

//Harriet

Inga kommentarer: