Translate

måndag, maj 31, 2010

Å livet det rullar på.

Mycket som händer - som vanligt.

Min älskling Viktor har precis varit här en vecka och har återvänt till Söderhamn. Har haft det underbart roligt med min vän Annica och ser fram emot hennes hyss och fniss varje dag.

Sonen Jonas har fått sommarjobb - hurra! Johanna har börjat pigga på sig. Tiffany är landets fegaste yorkie och katten Anakin behöver flytta ut på landet. Äldsta sonen Jesper går ut gymnasiet med ett samlat betygsdokument vilket är fantastiskt för honom och hans Aspergers - mycket stolt mor.

Min hälsa fortsätter spela mig spratt - nu har något nytt tillkommit - min rygg har börjat spela mig spratt. Har nu haft ont i den i en månad snart och har svårt att böja mig och att plocka upp saker från golvet givetvis. Smärtan är ny och jag har inte vant mig vid den ännu så jag är nu mer känslig än förut när smärtan är för intensiv. Det är INTE latmasken om du tror det. Sjukgymnasten tror att jag håller på att få diskbråck i ländryggen. Det känns ju härligt ovanpå diaetes II, högt blodtryck och fibromyalgi - HAHAHAHA! MEN humor är det bästa vapnet och mitt vanliga j ---r anamma så kommer jag lära mig att stå ut med den också. Det är dock verkligen en intressant upplevelse att tvätta numer - det gör fantastiskt ont kan jag meddela.

Annars ska jag på utflykt med min kör till något som heter Galtströmmen och ska vara en gammaldags bruksmiljö - det blir nog intressant. Vi ska också avnjuta en god middag där - jag har beställt lax med skagenröra och potatis - ska bli ljuvligt gott med ett glas vitt vin till :-D

Önskar er alla en fantastisk start på nya veckan och tack för att ni läser min blogg...

Inga kommentarer: