Translate

lördag, juni 05, 2010

Mötet med Geijerskolan i Sundsvall

I veckan var jag med om något som var en helt ny erfarenhet för min del. Jag blev bemött med respekt av personal på en skola. Det är sant. Jag sågs som en tänkande, empatisk mor som gör allt för sina barn. Det var något helt nytt för min del ska ni veta. Skolorna är fulla av okunniga rektorer, oengagerade lärare och annan skolpersonal som på blodigt allvar tror att man som förälder enbart vill vara besvärlig när man bara begär det ens barn har rätt till enligt lag att få.

SÅ mycket misstro, kränkningar och elände jag som förälder har fått utstå från skolvärlden. Det är helt galet vad människor kan vara onda och agera klumpigt av ren okunskap och ett rent ointresse. De skolor som min dotter har gått i hittills har inte skapat en trygg livssituation för henne utan det har varit ett stort orosmoment i hennes liv.

Vi har båda varit så arga, ledsna och besvikna för vad människor har kläckt ur sig om och till oss att vi har gråtit av ilska och indignation. Många gånger har jag svalt min ångest och försökt att tala med skolvärlden för att de ska inse vilken skada de gör. Det är fruktansvärt och har skapat stor ledsamhet och oro i våra liv.

Hoppas, hoppas, hoppas att det nu får ett slut i och med att hon nu byter skola ännu en gång. Många böner har jag bett och många fler lär det bli i detta ämne.

Inga kommentarer: