Translate

tisdag, juli 06, 2010

Min dotter är hemma igen & böcker



Hon är så fantastisk och jag saknar henne förfärligt när hon inte är hemma. Igår spelade vi WormsXboxen och jag vann åtminstone ett par gånger - det ni. Johanna är jätteduktig att spela så det gör inget att man förlorar - hahahaha.

Idag är det fantastiskt varmt och skönt - den här senaste veckan har jag saknat att inte ha bil. Skulle gärna åka till någon fin insjö och bada. Sola sig lite och läsa något riktigt bra på stranden.

Apropå det gjorde jag tre bokfynd igår på Prio 1 här i Sundsvall. De har 50% på allt och jag köpte tre hårdpärmade böcker för 7 kronor! Jag köpte två av Kurt Vonegutt; Burfågel och Dead Eye Dick. Jag har läst Slakthus 5 av honom förut och älskade den så jag ska se om dessa är av samma kaliber. Den tredje boken jag köpte var Aristokrater av Stella Tillyard och den verkar intressant då den baseras på korrespondens från och till Caroline, Emily, Louisa och Sarah Lennox mellan åren 1740 - 1832. Ser fram emot att läsa dessa väldigt mycket.

Jag har annars haft tur med de pocketböcker jag läst lite nu och då under våren. Har gillat dessa tre rätt bra även om det inte är högsta kaliber så de stannat kvar så har de låtit mig fördriva några timmar i alla fall.

Darling Jim av Christian Mørk har varit en som stannat litegrann då utformningen var lite speciell och som fängslade mig. Den andra var Linwood Barclay - Utan ett ord... som är en fascinerande berättelse om människors dubbelnatur. Sheila Flanagan var lättast i gänget med boken Syskonkärlek - som egentligen är en berättelse om komplicerade familjekonstellationer och hur tankar man har om sig själv formar ens liv. Hur den egna idén om den man är skapar de förutsättningar man möter i livet. Betygsskala 1 - 5 där 5 är Sagan om Ringen bra så får de dessa betyg av mig: Darling Jim - 4, Utan ett ord - 4,5 och sist men inte minst Syskonkärlek - 3. Alla är klart läsvärda och rekommenderas.

Inga kommentarer: