Translate

onsdag, januari 12, 2011

Setback?




Ja, allt som oftast planerar man och hoppas, FAST man verkligen ser om och om igen att det sällan är en endaste plan som håller.

Sickan i Jönssonligan visar ju på det i film efter film att fast man är noggrann och tror man har stenkoll så är det sällan som resultatet blir som man avsett. Vad beror det på då? Oftast är det yttre händelser som man inte kommit ihåg att ta med i planeringen som ett åskregn innan picknicken t ex.

När det är som mest surt så är det som Ironic av Alanis Morisette... Det finns alltså mer än ett sätt som en planering kan slå fel. För mig är det många gånger andra människor som strular till det. Någon borrar hål i en ledning till badrummet så att de måste hit och bila om igen, en annan gör inte sitt jobb så fort som de borde och någon annan gång så kommer något emellan som man måste göra och jag missar bussen jag tänkte ta.

För i sanningens namn nog står vi i vägen för oss själva ibland också?! Det tog många år innan jag lärde mig att uppskatta det som är någorlunda bra hos mig själv och våga se det jag lyckats åstadkomma som något att vara stolt över.

Bara en tanke som slog mig idag.... bara en tanke :-)

Inga kommentarer: