Translate

måndag, februari 21, 2011

Idag måndag och på torsdag, torsdag.



Ja, då befinner man sig i dagen före man åker till Lund då. Har jag kommit ihåg allt? Kommer allt viktigt att komma med i packningen? Har jag förberett mig rätt och tillräckligt? Kommer jag vara allra bästa mamma till Johanna när hon behöver mig som allra mest? Kommer jag räcka till? Det är heta frågor just nu...

Just nu när vi står inför en dubbelsidig operation där Johanna får nya höftledsproteser på torsdag - på Lunds universitetssjukhus - Skåne, Sverige, Skandinavien och i Världen. För mig och för min dotter är detta stort. Så mycket kan bli så bra och vi törs inte hoppas på den ultimata drömmen - även fast det inte finns något vi vill mer.

Johanna har Systemisk Juvenil Kronisk Artrit i polyartikulär form vilket betyder att hon har barnreumatism som drabbar många leder. Idag har hon höftledsbytet parallellt på båda sidor som står närmast för dörren -sedan när hon har hämtat sig från denna operation står byte av höger axel för dörren. Min dotter är bara sexton år!

Jag har försökt att läsa på, titta på filmer om operationen. Hittat information om träningsprogram och försökt skapa mig en uppfattning om det hela så gott det går. Jag kan bara hoppas att jag är så förberedd som jag kan. Jag har vidarebefordrat information och Johanna har tagit reda på en hel del själv. Så långt vi kan är vi nu redo - så redo vi kan bli. Resterande frågor får vi ta på sjukhuset inför dagen D.

Dagen D är den 24 februari 2011 då Johanna byter båda höftlederna, då hennes pappa kommer vara där, då vi ska stötta henne i allt det stora så mycket vi kan.

MIn hjälte, min dotter, min fantastiska flicka - Johanna!

Inga kommentarer: