Translate

onsdag, september 19, 2012

Islamvärlden verkar vara infekterad av hat just nu

Jag kan förstå det och det är inte konstigt när de känner sig kollektivt kränkta. Det är inte en lätt situation alls.

Jag kan tycka att det är rätt onödigt att ständigt, i resten av världen lite sådär i förbifarten borde visa lite mer hänsyn. Jag får ofta känslan av att vi som inte är muslimer, i okunskap och avsaknad av tillbörlig respekt inte borde bli så förvånade när ett stolt folk blir felbehandlade ofta.

Vi som inte är muslimer, verkar det som, är som små barn som trots flera tillsägelser inte kan låta bli att pilla bort sårskorpan för att det kliar. Måste vi hela tiden reta upp dem? Det är dags att visa skillnad på sak och person.

Låt oss visa deras religion tillbörlig respekt, dem som personer och människor också.

NÄR vi protesterar gör det mot enskilda personer som utför oerhörda handlingar som terrorism, våld mot barn, kvinnor och djur för jag kan lova dig att även i den islamiska världen finns alla slags människor.

Jag som kristen respekterar alla religioner för, kom ihåg, det är människor som är farliga, inte den tron eller religion vi har. Det finns extremister i alla religioner även den kristna.

Det här är sånt jag ibland tänker på. Tack för ordet.❤

Inga kommentarer: