Translate

onsdag, november 28, 2012

Om födelsedagar och energitapp ....

Det har hänt mycket nu ett tag igen. Igår fyllde jag 43 år. Det firades hemma med underbara barnen och en vän. Lugnt och stilla! Min fantastiska dotter lagade mig en härlig och god veggolunch och till middag önskade jag mig hemlagad pizza också den vegetarisk.

Ja, just det, jag är ju lycklig vegetarian sedan två månader tillbaka. Äter som en prinsessa varje dag - HUR gott som helst. Varför då? Förhoppningsvis mår jag bättre i kroppen så småningom och går ner lite i vikt som bonus. Jag har svårt att hålla miljötänket borta från mig och det är till viss del ideologiskt. Känns lite ologiskt att äta griskött, kyckling, nötboskap men samtidigt inte äta upp min hund om jag är hungrig. Där faller liksom berättigandet helt tycker jag. Jag vill inte äta djur och vill inte rangordna dem i ätbara och inte. Allt liv är viktigt! Är på väg mot veganhållet också men det innebär ju också en del smaklökar som behöver fortsätta förändras innan jag är helt hemma där. Har kvar mejeriprodukter även om jag byter ut mer och mer av dem också. Hönsmensen är också kvar, ja ägg alltså. På bilden en vegancheeseburgare som jag hittat på den här bloggen: http://veganjunkfood.tumblr.com/



Just lugnt och stilla är det jag uppskattar mest i mitt liv just nu verkar det som. Energin är på väg ur kroppen igen och kallsvetten är tillbaka. Bristen på ork har dundrat in i livet med imponerande frenesi.

Så, livet fortsätter vara komplicerat, besvärligt och allmänt knöligt verkar det som. Idag tog jag också beslutet att inte sjunga i kören mer denna termin då jag helt enkelt inte orkar. Det finns ingen energi till det fast jag inget hellre vill. Det gör ont i hjärtat det.

Idag lyckades jag ta mig till vårdcentralen och när jag kom dit och skulle betala och tala om att jag var där så har jag fått FEL datum. Jag var så trött och besviken så när jag kom ut satte jag mig på rullatorn och grät i säkert tio minuter. JAG, som nästan aldrig gråter. Jag orkade bar inte med det beskedet just då. Imorgon ska jag dit igen då, samma tid eftersom det var rätt tid! *suck* Då har jag turen att få skjuts med ny vän upp dit. Det är jag tacksam för.

Nu är det dags att säga godnatt och sov gott till er. Natti natti!

Inga kommentarer: