Translate

torsdag, oktober 24, 2013

I am fucking SUPERWOMAN!

Vi är många som hamnat utanför


Bosse Löthén: Trygghetssystem borde hjälpa – inte jaga – folk

Läs artikeln i Aftonbladet.





Tyvärr är det sant. Jag blir utmätt av kronofogden efter att ha fostrat två barn med 
sjukersättning själv. Två barn med olika funktionshinder, underbara, men den ena svårt sjuk. Mina skulder uppkom av oplanerade sjukhusvistelser där jag måste stå för maten själv - ca 200 kr/dag i andra änden av landet utan möjlighet att få hjälp med matlådor av vänner och bekanta. Med all oro för barnet på sjukhus och det barnet som fick inhysas hos andra. Ständigt sliten mellan dem, alltid känna mig otillräcklig, fattig och ofullständig. I den kampen fick jag knappt hjälp utan skulle även sköta samhällets arbete som lärare, kurator, fritidsledare, läkare, sjukgymnast, motivatör, undersköterska. Jag drömde om att bara få vara mamma, istället står jag här idag och ska skämmas för att jag har skulder och då ska vi inte tala om avsaknaden av min omvårdnad. I am f--cking SUPERWOMAN!

Inga kommentarer: