Translate

fredag, november 15, 2013

Att lära känna sig själv som en främling

Jag ska ta livet som det kommer. Nu ska jag lära mig massor om mig själv, börja om på nytt, jag är ändå under en stor process där jag ska hitta mig själv, lära känna mig själv. Med barnens tillit och pepp så törs jag. Med underbara vänner som kan ta min fantastiska hund så känner jag mig lugn. En fin väninna och hennes pojkvän i ryggen. Ett liv omgiven av vackra byggnader, delvis ny kultur. Få känna hur det är att vara den som är en främling kommer ge mig ännu större insikt om livet och människan. 

Nu får jag chansen att lära mig så mycket om mig själv och världen. Det är så viktigt för mig. Jag älskar livet och utmaningar. Jag mår bra av själslig växtvärk och eftersom jag gläds åt andras framgångar, hopp, drömmar och kärlek så är det dags att jag får del av detta själv.

Jag kommer söka jobb, ha min sjukpenning och kanske studera. Kanske starta ett företag. Jag har äntligen släppt mina bindningar till världsliga ting, även om jag uppskattar dem såklart.

Mitt mål är att följa livet och se vart det tar mig. Kanske möter jag kärleken, kanske hittar eller skapar jag det perfekta jobbet för mig. Kanske blir jag överkörd när jag går över gatan. Kanske blir jag rånad. Kanske jag hittar en framtid och ett nytt jag som kan ge andra människor fördelar. Kanske jag slutar som en trashank på någon bakgata i världen. Kanske det?

Men framförallt! Så känner jag mig levande på ett vibrerande sätt och trots att många jobbiga beslut måste fattas. Så är jag ändå lycklig just nu. Jag äger ingenting jag är rädd för att förlora. Barnen är kloka unga vuxna som stöttar varandra. 

Jag är en som säger JA, ja till att leva livet så ärligt jag kan och inte låta en möjlighet passera. Jag lever ett liv som är sant för mig. SÅ enkelt och så svårt är det bara. 


Inga kommentarer: