Translate

tisdag, november 26, 2013

Jag fyller 44 år idag!

Grattis till mig!




Här de kändisar jag delar födelsedag med bl a de här och de här. Många människor väl värda vår beundran.

Jag kan ju knappast hävda min storhet i samband med dessa och ska väl ärligt säga att jag inte tycker jag är någon storhet över huvud taget.


Idag har jag varit på väg sedan igår... Ja, det låter konstigt men det är sant. Igår åkte jag in till stan för att uträtta några ärenden och bli bjuden på sonens underbara svamprisotto och sedan blev det The Hunger Games Catching Fire, störtbra såklart även fast det alltid känns lite rumphugget när man läst böckerna.  Så blir det ju alltid det var ju också fallet med Bilbo boken och Sagan om Ringen med. Jag tycker nog att de lyckats med att ta ut de bitarna som var viktigast i filmerna, sedan är det ju alltid så om man är lite nördig som jag är, att man bara vill se mer.

Hur som helst kan jag rekommendera filmerna - alla jag talat om ovan.

Idag skulle jag ha efter att ha varit hos en väninna fått besök av två andra på min födelsedag. Tyvärr fick de förhinder eftersom den ena fick jobb upp över öronen och den andra var trött. Ja, livet är ju så ibland det kan man ju förstå. Tråkigt bara eftersom jag stressade hem lite grann. Hoppas de båda mår bättre snart och att vi kan ses en annan dag.

Köpte sån där färdig pulled pork på Hemköp då jag var fruktansvärt sugen. Det var långtifrån lika gott som den egna jag gjorde av en benfri bit fläskkarré måste jag säga. Köper nog inte en färdig igen. Tyckte smaken påminde om någonting så hemskt som corned beef eller något *ryser*

Nämen jag inser plötsligt att jag har inte ätit minsta bakelse idag. Tur att Annika bjöd mig på en god glass efter middagen.

Min födelsedag blev ju oväntat lugn idag måste jag säga men: GRATTIS till mig och alla andra som delar min födelsedag. Må andra människor stå ut med oss skyttar!

Hipp hurraaa!

Inga kommentarer: