Translate

fredag, november 08, 2013

Kreativitet

Jag älskar att fånga ögonblicken när de kommer. Igår gjorde jag det med besked. Jag har på några få timmar skapat en affärsidé med hållbart koncept, unik framtoning och ett inkluderande namn. Känns bra det. Jag kommer öppna en butik som kommer vara unik på många sätt i vårt land, en butik med egen design till överkomliga priser. En butik som riktar sig till kvinnliga kvinnor i många olika form och storlekar med kläder som passar såväl den som är liten som den som är lång. Det känns väldigt spännande.

Till och med hur inredningen ska se ut, loggan och kollektionsfärgerna kom direkt. Modeller och varianter av plagg och vilka tyger lika lätt. Jag vill klä alla kvinnor och alla ska vara välkomna oavsett religion, hudfärg eller inkomst. Känns otroligt stimulerande.

Mer än så säger jag inte då jag bara vill visa vad som pågår just nu. Samtidigt läser jag boken 299 strategier för att lyckas med Mitt Företag, där mycket bra står. Jag är glad att det finns så mycket bra information att få tag på för den kunskapstörstande.

Här finns också en jättebra förteckning från Mitt Företag över De viktigaste gratisverktygen.

I mitt fall inser jag att jag antingen är för överkvalificerad för de jobb jag söker, eller för gammal, för oerfaren, för fel på något annat sätt för att passa in .... visserligen är jag en stor tillgång och söker bara jobb jag tror jag kan lära mig snabbt eller som jag klarar av från dag ett. Det är ju lite si och så på svarsfrekvensen från arbetsgivarna men hellre ett NEJ än ett uteblivet svar alla gånger.

Jag har därför beslutat mig att jag skapar mitt eget jobb istället och just nu är jag så kreativ, glad, hoppfull och målinriktad så blir det inte en butik så blir det någonting annat. För i vilket fall som helst så tänker jag förända mitt liv till det bättre. Det finns inget annat alternativ.

För att visa mig själv uppskattning så har jag fredagen till ära klätt mig lite finare bara för att jag har lust med det.




Inga kommentarer: