Translate

tisdag, november 12, 2013

Moving to Bradford

WOW! Du vet sannerligen aldrig var livet kan ta dig. Här står jag idag. Har en vän i Bradford, Yorkshire och jag kommer att flytta dit. Ja, det är sant. Jag ska flytta till Bradford. Ivrigt påhejad av mina barn som tycker jag ska ta chansen. Jag och Disa tar Jesus med oss i hjärtat och byter land. Jag kommer sälja allt jag äger och köpa mig en laptop och en ny mobiltelefon innan jag far. Allt i mitt liv har lett fram till det här ögonblicket. Alla dörrar som nyligen stängts har lett fram hit. Hit där jag nu befinner mig. Jag tar chansen, jag ska helt omskapa mig själv.

Det finns någon liten pionjärkänsla att sälja allt jag äger och har för att bege mig till helt oväntade omgivningar. Lära känna en ny kultur eller som det är i England, många olika kulturer. Det ska bli kul att lära mig om mig själv, säkert väldigt utmanande också, att se mig själv som en främling. Möta nyfikenheten hos andra, få möta deras frågor. Uppleva massor nytt i ett land jag alltid har älskat, tala ett språk jag alltid tyckt mycket om, få leva ut min brittiska humor och möta människor jag aldrig skulle ha kunnat få möta annars.

Livet är STORT jag känner mig modig och stark. Jag ska försöka dela med mig av mina erfarenheter här på bloggen och vilka frågeställningar, vilka problem och möjligheter jag kommer att möta. Det är fantastiskt.

Livet är gott!


Inga kommentarer: