Translate

torsdag, november 21, 2013

Ser fram emot den stora överrasknings-hejdå-festen...

... som jag kommer få innan jag reser...

För en sån får man alltid va?

Skämt å sido så har jag varit duktig och bjudit in folk att fira min födelsedag. Efter det är det snart jul och då får jag också mysa med nära och kära. Barnen firar hos pappa i år så de får de härligt där med. Nyår firar jag i England. Jag har börjat att följa Land Girls på Netflix då jag missade serien på tv. Den är jättebra.

Jag fick också lära mig att Hem till Gården/ Emmerdale Farm ligger i krokarna av Bradford med. Den serien gillade jag som liten när det mest handlade om att sköta en farm och hålla god grannsämja. Nu är det ju hela Emmerdale och Amos är borta. Inte riktigt samma hemvävda och nära känsla tycker jag.

Jag gillade mannen med skepparkransen. Amos i Hem till Gården, japp så gammal är jag.


Läs mer om serien här. Läs om Land Girls här.

Nu ska jag leta reda på min gamla kompis från Märsta tiden som bor i Skottland. Vi har haft sporadisk kontakt sedan vi blev vänner under gymnasietiden. Det kunde ju vara kul att faktiskt kunna träffas någon gång nu då jag kommer bo c a 33 mil ifrån henne.



Inga kommentarer: