Translate

fredag, november 22, 2013

To each his own

Jag känner ofta att det känns som människor verkligen vill få mig att känna mig som en löjlig person. Tycker jag är helt onödigt.

Jag respekterar och ser upp till andra människor och försöker vara förlåtande, uppmuntrande och ärlig i mina människomöten. Det stör mig rätt rejält att andra människor har så svårt för det själva.

I många av mina samarbeten har jag varit den som uppmuntrat, peppat, berömt och prisat andra för deras insats. Mycket, mycket sällan - ja, nästan aldrig - har jag mött detsamma.

Som i Joss Stones låt så ... jag väljer The highroad... ALLTID!

Jag vägrar att inte respektera andra eller förminska någon för att de tycker annorlunda, väljer annorlunda eller säger annorlunda saker än mig. Jag väljer att lyssna, lära och förändra det som behövs. Det berikar mitt liv oerhört mycket.


Inga kommentarer: