Translate

tisdag, december 10, 2013

Fas ett, två, tre....

... kanske inte riktigt handlar om det du tror. Jag driver lite, jag vet att det inte är särskilt roligt heller. I varje fall!

Fas ett och halvvägs två i flytten har nu påbörjats. Idag har jag tagit bakom, under och i spisen. Frysen är avfrostad och rentorkad. Det mest tidsödande jobbet är nu klart så imorgon kan jag fokusera på garderoberna i hallen och göra klart i köket. Då har jag jobb nästan hela dagen.

Idag har jag ägnat mesta tiden åt att gruva mig för att påbörja flyttstädningen och att titta på hyllningsprogrammet till Nelson Mandela. Jag har varit rätt påverkad av det hela dagen eftersom han var en av mina hjältar. Jag hittade en bok om honom som jag sparat för att ha på flyget den tjugosjunde december.

Jag har varit lite huslig idag och har lagat shepherds pie, den blev supergod. Jättekul! Jag har lyckats gå upp ett par kilo enligt barnens våg så jag har nu slutat med godis närsomhelst och ska ha det som barnen bara på lördagar. Det är bäst så. Jag måste också skärpa mig med vattendrickandet som är under all kritik - inte bra. Jag har i alla fall tagit en liten promenad idag så lite rörelse har jag fått ändå. Ska passa på att gå ut på en promenad imorgon mitt i dagen så jag får lite ljus. Då orkar jag nog jobba på rätt bra sedan. Frisk luft är fantastiskt!

Jag inser att jag har blivit lite nere efter att Disa flyttat. Hon är en fantastiskt vacker och rar hund. Vad jobbigt det är för mig. Hon har det hur bra som helst som bor på landet med katter och två mattar... Det är skönt, det är bara mitt själviska jag som saknar hennes varma kropp, glada humör och hennes stora hjärta. Så fort det är möjligt så blir det nog att adoptera en hund från något shelter när jag har flyttat. Jag har så mycket kärlek inom mig att jag sprängs nästan, jag behöver någon att skämma bort med den. Precis så knäpp är jag.

På fredag ska jag lämna lägenheten tom och städad. Erikshjälpen kommer hit och hämtar någon gång mellan tolv och ett de saker jag inte blivit av med. Det känns skönt. Jag hoppas ju fortfarande på att få in någon krona för de andra prylarna. Noterna säljer jag inte utan min dotter får ta med sig dem när hon kommer och hälsar på istället.

Har hittat massa youtube klipp med dokumnetärer om Bradford som jag har grottat ner mig i. Härligt!

Nä nu räcker det nog för ikväll här. Syns imorgon om du vill. Psst! Följ gärna mina inlägg om du vill?!




Inga kommentarer: