Translate

torsdag, december 12, 2013

Ivar tycker inte jag är värst jättemysig faktiskt....

Vilket oväder och vilken oreda han ställer till med. Jag hoppas verkligen att ingen blir skadad. Som tur är så har vi strömmen kvar ännu i Bredsand när klockan strax blir 24.00 och jag har dragit för persiennerna för att liksom skärma av blåsten lite men känner nog hur det drar ifrån vädringsventilen ovanför mittenfönstret.

Igår kväll/natt drabbades jag av en jätteond maginfluensa. Buken svällde upp så jag såg gravid ut och huden sprack på ungefär samma sätt som en graviditet kan påverka den. Jag hade kramper och svettades ymnigt när det gjorde ont. Till slut fick jag rensa systemet och magsjukan bedarrade så småningom. Någon gång efter tre på morgonen somnade jag.

Som ni förstår så har jag inte fått så mycket ur händer idag. Jag var seg och kraftlös under förmiddagen ända fram till jag hade tvättid klockan fyra. Jag var väldigt tacksam att jag inte hade så mycket tvätt så det gick fort. Fortfarande öm i tarmpaketet och huden i buken så har det inte varit många knop idag alls.

Imorgon kommer Erikshjälpen och hämtar lite allt möjligt, det känns skönt då kan jag sätta fart med städningen efter det. På lördag blir det utflytt ur lgh och jag ska bo hos kära mor i två veckor innan det bär iväg.

Jag gillar att det händer någonting för när jag väl fattat ett beslut är det lite dåligt ställt med mitt tålamod faktiskt. Hahahaha! Då är det bra att byta miljö och slippa sitta som på nålar och uggla själv i lägenheten. Tack mamma för att du står ut med att ha mig inneboende ett tag.



Jag hoppas att ni som blivit av med strömmen får den snart tillbaka och att ingen blir skadad av den där Ivar.

Inga kommentarer: