Translate

söndag, december 15, 2013

Jag överlevde utflyttningen...

Har nu sovit första natten hos mor med katten Ebba och lilla Sallyvovven som trogna sovkompisar. Har ätit frukost och sett på Nyhetsmorgon en stund. Ska snart göra mig iordning för att gå ut på långpromenad med Sally och sedan blir det bio med sonen i eftermiddag. Då blir det The Hobbit andra filmen. Älskar alla böcker om Middle Earth.

Kroppen har gett sig till känna efter att jag gjort så mycket kroppsarbete med flytten och protesterar idag men jag tänker att en promenad med hunden och ned på stan kommer göra mig gott. Jag har gruvat mig för allt flyttstök inser jag nu när det är över. Jag har gjort som vanligt, bitit ihop och med ett sammanbitet leende gjort det som ska göras. Känner mig nöjd att det är klart i varje fall.

Nedräkningen fortsätter till avresa och nu går det snabbt då julen snart står för dörren. Jättekul! Förresten så har jag ju varit modell som jag berättade förut. Vi skulle vara osminkade och ha på oss morgonrockar så sådär urtjusigt var det ju inte direkt. Men jag har gjort det i varje fall. På måndag ska jag fotas för artikeln om mig som ska presenteras i tidningen Må Bra nummer 4 2014 som det ser ut nu.

ur gårdagens Sundsvalls Tidning.


Det är ju tur att jag får sminka mig och fixa mig lite mer för den fotograferingen. Nu ska jag ta och spela litegrann på datorn innan det bär ut i friska luften. Vad skönt!

Inga kommentarer: