Translate

söndag, januari 26, 2014

Arbetslös eller bostadslös?

Det är just nu frågan jag tvingas att ställa mig själv. Jag befinner mig nu på mitt tredje ställe att bo på lika många veckor. Orsakerna har varit växlande.

Kanske det är dags att återvända till Bredsand och vara arbetslös där för det slår alla gånger att vara bostadslös utan en trygg punkt här. Jag och Disa mår gott tillsammans igen och det känns som det var huvudsaken.

Jag har sökt tre olika arbeten i Sundsvall och mejlat Din Bostad i hopp om att hyra en etta. Bara att börja om igen.

Jag känner mig ju måttligt road av det här måste jag säga. Arbeten finns i Stockholm medan bostäderna finns i Norrland. Jag blir skitarg faktiskt. ALLT jag vill är ju att ha ett liv, det här bevisar ju bara att jag inte ska ha något vidare liv överhuvudtaget. Fy sjutton vad jobbigt det är.

Dessutom ska jag komma under fund om vem jag är nu när jag inte är bara mamma längre. Nu ska jag hitta mig själv mitt i alltihop.

Nä, nu ska jag koka lite potatis och sedan blir det köttbullssås till för det har jag längtat efter.


2 kommentarer:

Bibbi sa...

Ingen kul sits du sitter i.... Hoppas det ordnar sig för dig hur du nu än bestämmer.

Kramar om

Unknown sa...

Nej, det är verkligen inte lätt. Har dock tagit kontakten med Din Bostad hemma och har sökt tre arbeten i Sundsvall plus återknutit kontakten med Arbetsförmedlingen där dessutom. Ja, hur jag än vänder mig har jag ju rumpan bak.