Translate

fredag, januari 17, 2014

Det är verkligen en utmaning...

Det där med att söka nytt boende är verkligen ingen lätt historia. Hittills har jag råkat ut för en kvinna som tyckte att jag kunde vara hennes sexslav mot att få bo i en lägenhet i innerstan. Läskigt! En äldre herre som erbjöd mig en trea på söder OCH ett jobb på ett skoimportföretag - för mig osar det katt lång väg. Vad är oddsen liksom? Låter det för bra för att vara sant så är det nog så? Jag kommer att lära mig mycket om mig själv och om människor. Det är därför jag har hamnat här. Jag ska änligen lära mig bättre att sålla agnarna från vetet. Vad jag spontant tycker om det just nu? Jag vet nog inte om jag ville veta om detta.

Satte in egen annons på blocket för att söka lägenhet, några napp har jag ju fått men vi får ju se vad det innebär i slutänden. Har talat med en man idag som åtminstone inte lät läskig på rösten och dessutom var det här i närheten så att vi får väl hoppas att jag har råd med det och att det funkar.

Min älskade Disa kommer också att flytta hem till mig igen, vart det nu än blir, då hon stressar ihjäl sig över katterna där hon bor. De är väl inte direkt överförtjusta i hennes intensiva kärlek heller. Jag har saknat henne så mycket och jag blir så glad att ha henne hos mig igen. Mitt hjärtas kärlek. Jag längtar efter henne jättemycket. Var också skönt att återvända till Sverige nu när jag får ha henne hos mig igen. Vi hör ihop, jag och Disa.

Jag börjar att provjobba på måndag det ser jag fram emot. Jag jobbar må till onsdag första gången och om jag och jobbet trivs ihop har jag mitt första ordinarie arbetspass på torsdagen. Ska bli spännande att jobba med SKOPs undersökningar. Så ringer jag hoppas jag att DU vill svara på våra frågor.

Jag kan tänka mig att bo nästan varsomhelst inom pendeltågsavstånd till Stockholm då mitt jobb finns på Stureplan.



Inga kommentarer: