Translate

torsdag, januari 16, 2014

Spänningar som släpper innebär en lång rad med gäspningar för min del...

... så nu sitter jag här och gäspar och gäspar och gäspar så jag börjar fundera om inte käkarna hoppar ur led snart. Varför spänningar släpper, jo, var och kollade på jobbet idag och vi gillar varandra så jag börjar provjobba på måndag. Det kommer bli 4 dagar gånger tre timmar alltså 12 timmar per vecka det blir ju 25% då. Vilket blir en förbättring mot tidigare eftersom jag då kommer ha sjukersättningen de andra timmarna. Det här i kombination med att jag fyller promenadmålen enkelt de dagarna plus att jag tränar på gymmet på Sveavägen innan jag jobbar blir ju perfekt. Jag åker till Stureplan och jobbar så det blir en smula lägre inkomstgenomsnitt då jag är där. *harkel*

Jag kommer inte tjäna en jättelön men det är helt klart värt att känna mig uppåt, dessutom innebär det ju att självkänslan kommer hjälpas upp en bit.

Härligt att vara trygg här med mina "låneflickor" och deras mamma. Jag får se hur jag ska få det övriga att fungera men jag väljer att lägga krutet på att arbeta eftersom jag har längtat efter det.

Som ni förstått så är jag inte rädd för att prova mina vingar. Ibland på ont men oftast på gott som tur är.


Inga kommentarer: