Translate

fredag, februari 14, 2014

Orkar inte med bakslag efter bakslag...

Fy sjutton vad jobbigt det är att resa sig efter varje bakslag. Jag är så himla trött på det. Jag önskar att jag vore ansvarig för hälften av dem och visst den hälften jag är ansvarig för tar jag på mig helt.

Det är dock inte mitt ansvar att folk som jag varit bussig mot och skulle betala mig för allt jag sålde för min utlandsflytt skulle betala in det i slutet av januari. Bara gör det! Jag tar ansvar för att jag litat på er men jag tycker det känns lite tufft just nu. Jag orkar inte med att hela tiden ha det så här.

Jag fick ca 3 500 kronor mindre den här månaden från f-kassan och det gör ju att det mesta går åt pipsvängen att leva på 6 245 kronor till den 19/3 känns väl sådär med tanke på att alla pengar går åt till att leva och jag inte har pengar för SL-kortet för att ta mig till mitt jobb. Som tur är har jag betalt till den 7 mars i varje fall och får jobba allt jag kan till dess. Känns inte bra någonstans att försöka få ett förskott det första man gör heller...

Jag drömde om att jag tvingades be om ett förskott inatt ... inte särskilt lycklig över att just det skulle bli en sanndröm.

Jäkla skitliv.... jag orkar inte...


Inga kommentarer: