Translate

måndag, juni 30, 2008

Ny kärlek är både härlig och svår...

Favoritmännen i mitt liv: Med ryggen hitåt min son Jonas snart 18 år, till höger Jesper snart 19 år och framifrån min pojkvän Christer som låter sig väl smaka av middagen igår.

Fr v: Jesper, Jonas och så ser man Christers händer.

Familjen och relationer är verkligen det som är viktigast i en människas liv. Det är så lätt att det kan bli tokigt om man inte är empatisk och lyhörd. Ärlighet är också så klart top 3.


Kärleksrelationen till en man/ kvinna i sitt liv:
Det är ganska tufft innan man har hittat sätt att tala med varandra. Innan man vet vad den älskade riktigt vill och vad han/hon säger. Det är en balansgång som kan göra en tokig i början. Härligt svårt och väldigt pirrigt och intressant.



Det är saker man bara vill skrika ut egentligen, andra saker man bara önskar man kunde kläcka ur sig för att få det sagt i klarspråk. Saken är helt enkelt den att jag har lyckats hitta guldkornet i öknen. Såna män som min Christer finns rent statistiskt inte. Jag är förbluffad, glad och lycklig skulle jag faktiskt drista mig till att säga.




Tänk att kärleken verkligen finns därute för alla - den hittade ju faktiskt även mig.




I mina mörkaste stunder planerade jag nästan för att sätta mig i mitt hus utan el, elda ved och bo med katter efter barnen flyttat hemifrån. Jag skulle blivit Viskans kattant med hela Sundsvalls Kommun.




Helt galet men alldeles sant,




//lyckligtrotsallt mamman

Inga kommentarer: