Translate

torsdag, mars 19, 2009

Hurra!


Håller på att lära mig om min nya MacBook och stortrivs framför den. Det var busenkelt att komma igång med internet och allting. Sedan är det ju en massa småtricks att lära sig såklart och smågrejor som får komma efter hand. Åååh, vad roligt det är med nya saker i sitt liv. Programmet iLife följde med och det ska bli roligt att lära sig något nytt. Ska bli intressant att överföra fotografier från den gamla datorn och se hur svårt/enkelt det blir.

Vilken skillnad mot min acer skrutt måste jag säga. Den har jag haft inte ens ett år och den är redan skrot. Riktig skitmaskin måste jag säga. Hoppas på bättre tur med den här pärlan och efter att ha vant sig så blir det nog en härlig ny bekantskap skulle jag tro.

Det var det roliga som har hänt idag.

Jag har varit till vårdcentralen igen nu på morgonen innan jag åkte till jobbet och fick till min fasa se att mitt blodsocker var uppe i nästan nio som fastevärde - det är inte bra - för den nya övre gränsen för typ två diabetes är sex. Det som är bra är att jag nu kan förändra mitt levnadssätt och verkligen ha ett till medicinskt incitament för att göra något åt det. Dessutom så hade jag gått upp mer i vikt och är nu en riktig tjockis igen. Det suger men är å andra sidan inte konstigt.

Jag hoppas att jag kommer få tid för koloskopi snarast då inte de besvären har gett med sig. Jag ser ut som jag är gravid i åttonde månaden och ska kläcka när som helst.

Grattis till Sara på jobbet som fick nytt jobb på Telia i sommar - hurra för dig!


Inga kommentarer: