Translate

fredag, januari 01, 2010

2010




Undrar vad detta år ska innebära för mig och de mina då. Tänk hur uppenbart det blir med funderingar om framtiden just i ett årsskifte. Hur man finner att man skäms för det man skött dåligt och hur man faktiskt inser att en massa gott ändå har hänt. Jag är glad att man kan reflektera över det som hänt för att ta med det man lärt sig framåt.

Som ni såg av summeringen så har jag lärt mig en del tuffa läxor det här året. Det har tvingat mig att inte vara lika lättpåverkad framöver. Jag ska fortsätta försöka vara vänlig mot alla människor jag möter såklart, men den nya ingrediensen kommer bli att jag kommer titta mer kritiskt på mig själv och på de jag möter. Jag kommer fortfarande att göra misstag men jag kommer försöka göra mer rätt också.

Nyårslöftet detta år har också samband med detta; Jag ska ta bättre hand om mig invändigt som utvändig - är mitt valspråk detta år. Det är jag värd!

Det är alltid svårt att våga titta på sig själv och sina egenskaper och jag ska nu också våga vara lika tuff mot andra som jag är mot mig själv. Det kommer vara jättesvårt eftersom jag tenderar att värdera upp andra människor mer än mig själv. Men för att kunna respektera mig själv måste jag också lära mig att sätta gränser för både mig själv och andra. Det måste också till skärpning på området personlig integritet - det har jag ju fattat. Ännu ett sätt att respektera sig själv. Fortsätta arbeta med ödmjukheten är också ett viktigt mål för detta år. Även om jag vet att jag klarar av en MASSA saker innebär det inte att jag måste tala om för andra att bara för att jag kan - kan ni. Det fungerar helt enkelt inte så. Jag är starkare än de flesta och klarar av bra mycket mer än vad människor i min omgivning i regel gör så därför är det svårt för mig att se det de andra gör ibland.

Jag älskar mina barn och gör allt jag kan och får göra för dem.

Jag ser fram emot ett bra år arbetsmässigt där jag kommer försöka utvecklas ännu mer och bli bättre på det jag gör. Jag ska utbilda mig mer på vintage så jag har en möjlighet att göra bättre insatser där och känna mig tryggare i mitt arbete.

När det gäller fritiden och det jag pysslar med där kommer Joyful Soul, gospelkören jag är med i, att få en större och viktigare roll. Här ska jag lägga manken till ytterligare och fortsätta att bidra så gott jag kan med det jag har att dela med mig av. Nu i vår ska vi ju dessutom till London - det är en resa jag ser fram emor. Jag tackar Gud att jag har kören kvar.

Sundsvall Dragons - jag saknar er och hemmamatcherna - här har det varit tufft i vinter där jag har saknat att kunna vara med och jobba frivilligt. Anledningarna har varit många och bland dem finns det gamla vanliga som sjukhusbesök i när och fjärran. Lite kul med jobbet har också legat ivägen. Längtar efter grabbarna och matcherna.

Politiken då; Jag hoppas jag kommer med på listan till kommunfullmäktige i Sundsvall och att jag dessutom har en chans att bli vald - det skulle vara fantastiskt med tanke på min bakgrund. Annars HEJA kristdemokraterna vi har jättefina kandidater på vår lista efter nomineringsmötet där jag deltagit och efter de personer som tackat ja.

Kyrkan ska jag återvända till för att få hjälp att hela allt som har gått sönder invändigt i år. Jag behöver chansen till läkning för att kunna bli en bättre människa. Det ser jag fram emot för trots allt; GUD är GOD!

De människor jag sårat och jag inte ens vet om att jag gjort det, ett stort och varmt förlåt. För de människor som gjort mig illa svårt i år; Jag förlåter er för jag inser att ni inte kunnat göra bättre just då.

Till mina riktiga vänner - tack för att ni finns. Till er som inte är mina vänner - tack ändå trots att ni gjort mig illa - det har lärt mig något nytt om mig själv.


Det här blev rena rama innehållsdeklarationen till detta år 2010 men det känns ändå rätt bra att kunna sätta det på pränt.

Guds goda kärlek till ALLA som läser här.

1 kommentar:

Supermamsen Green World sa...

gUMSAN JAG VET ATT DU KLARAR DET DU HAR GARANTERAT MIN RÖST "

PÅMINN MIG BARA NÄR VALET ÄR ...

HOPPATS DU KOMMER FÅ ETT BERIKANDE OCH GIVANDE 2010 ..OCH DU LONDON VAD KUL..MIN ÄLSKLINGSTAD JUST NU "