Translate

tisdag, augusti 03, 2010

Positivt tänk...

ibland är det svårare än man tror och ibland är det direkt pay-off som inträffar. Det gäller att komma i tacksamhets och positivitets läge för att sända ut bra saker.

Tänker nu att jag lever i överflöd för att fokusera på det som är bra. Ser inom mig hur jag kommer stå och jobba på den arbetsplats jag vill hamna i september. Jag tänker mig in i känslan av att få känna tillfredställelsen att arbeta och möta människor. Jag är alltid som lyckligast när jag sjunger så den glädjekänslan använder jag för att mota det som är svårt. Bilen jag vill ha så småningom lever starkt i mitt sinne.

Jag föreställer mig hur jag sitter i bilen på väg till Stockholm - jag älskar att köra bil långt - jag känner på klädseln i bilen, drar in nybilsdoften och bara njuter av hur sätena omfamnar min kropp. Jag känner hur den manuella växellådan uppför sig när jag växlar upp. Jag känner hur ratten svarar på mina rörelser och hur bilen beter sig i kurvorna. Jag låter min hud smekas av solstrålarna som kommer in genom fönsterrutorna.

Det är härligt att låta de positiva tankarna genomsyra kroppen hellre än de negativa. Betydligt bättre.

Inga kommentarer: