Translate

lördag, november 23, 2013

Ett känslosamt dygn..





Min kära, vackra och underbara Disa har flyttat. Världens i särklass underbaraste hund har fått ett nytt hem.

Men hellre det än att jag riskerar att förlora henne p g a hundrasistiska och okunniga lagar i ett annat land.

Dessutom kommer hon bo med två underbara kvinnor E och M i Älandsbro, på landet, med TRE katter!! Det ni, det kan inte jag slå heller. Hon har idag sedan jag åkte hem hunnit med en långpromenad, träna lite eftersök, skällt på en gul traktor och mött en tax. Förutom det har hon pussat sina nya mattar och ätit god mat. De nya mattarna är ungefär lika knasiga som mig och älskar både människor och djur så jag är så trygg i att de tar hand om min ögonsten när jag flyttar till Bradford.

Jag har också hämtat ut mina flygbiljetter idag! WOW! Det finns verkligen generösa och fina människor där ute. Jag är så tacksam att de väljer mig som föremål för sin generositet. Just i ett ögonblick i livet när jag hade möjlighet att ta chansen.

Skulle jag be Gud om någonting mera idag så skulle det vara att jag får hyra ut min lägenhet tidigare än min uppsägningstid går ut. Det skulle vara underbart om Din Bostad ringer till mig och säger. Hörruu, vi har lyckats få en bra hyresgäst till din lägenhet som du hyr av oss, kan du flytta ut till den 15/12 tro? Det vore underbart, för då skulle jag slippa att behöva strula med hyror det första jag gör.

Då nu allt annat gått som smör i solsken efter jag tackat jag och jag känner frid i mitt hjärta så kommer nog det här också att fungera. Lägenheten är ju fantastisk och det är kanonfina grannar här dessutom.



Inga kommentarer: