Translate

fredag, december 28, 2012

Min bön för det nya året;



2013

Hjälp mig hindra min tunga att säga dumma saker till andra som jag inte menar. Hjälp mig att reflektera mer över det som ska komma över mina läppar så att jag tillför något positivt och kärleksfullt till andra.

O, käre Gud hjälp mig att få mer kraft i själen så jag orkar försöka banka in vett i korkade folks hjärnor. Jag är så trött på att det verkar vara så oerhört svårt med lite äkthet, empati, folkvett och människokärlek.

Framför allt hjälp mig att stå upp för mig själv, de som behöver hjälp och för att jag lär mig be om hjälp och att jag ger hjälp till andra.

Mest av allt önskar jag mig kärlek till mig och att jag kan ge mina tre barn vad de behöver på lite avstånd. Hjälp mig se frukterna av mitt liv med dem och att det nu kommer gå bra.

Hjälp mig hitta tillbaka till mitt självförtroende som fick sig en allvarlig knäck i somras. Hjälp mig att tro på mig själv igen. Hjälp mig förlåta mig själv för mina misstag och lär mig att vara mer kärleksfull mot mig själv.

Detta önskar jag mig mest av allt till nästa år, AMEN ♥

Av; Harriet Olsén

Inga kommentarer: