Translate

lördag, april 27, 2013

Ja, det var ett tag sedan jag skrev igen. Men lite tätare blir det ju ändå.

Nu händer det mycket med min kropps omfång må jag säga. Är sjukt imponerad av att jag har gått från storlek 50/52 till dagens storlek 44. Så härligt och så glädjande. Ett LITET problem i sammanhanget är dock att jag har inget att ha på mig just. Mina pengar att röra mig med är ju löjligt små så för första gången på många år fick min kära mor rycka in och hjälpa mig med det. Vi var på Erikshjälpen i Bosvedjan och där kunde jag hitta kläder så jag slipper vara naken. Hu vad bra för både mig själv och min omgivning. *fniss*

Jag har nu också känt att jag är redo på nytt för kärleken och det är en skön och härlig insikt. Det tar mig rätt lång tid att komma över mina förhållanden eftersom jag ger av mig själv allt och lite där till.

Idag fick jag också veta att min far dött under natten inte långt efter hans födelsedag. Vi stod inte varandra nära men det är klart att det känns konstigt i alla fall. Min pappa blev 65 år.

Som ni ser så går livet i både dur och moll samtidigt och det kan ju kännas lite snurrigt minst sagt. Jag resonerar dock som så att det är så livet ser ut. Det gäller att leva livet så gott man kan för du vet aldrig när det tar slut. Livet ska vara lite upp och ned det krävs för att uppskatta det goda och det som är fint i livet. Ett liv som bara innehåller lek och det rosenröda skulle även det bli långtråkigt i slutänden. Vi behöver utvecklas och för att göra det behöver vi utmaningar, motgångar och lite sorg. En och annan kris hör också till detta för då blir det härligt när vi upplever en härlig vårsol vid havet som värmer och njuter av det skummande vattnet mot stenarna invid stranden.

I det mörkaste mörker finns det alltid möjlighet för ljus OM vi tillåter oss att hålla fokuset på det.

Kram kram,

//H


Inga kommentarer: