Translate

måndag, maj 05, 2008

De ringde från Sundsvalls tidning...


och berättade att de hade fått tag i Steinert som beslutar om skolskjutsar och berättade att han hade sagt att jag inte kommit in med en ansökan om taxi för Johanna.

Det stämmer! Problemet är bara att han gjorde det fullständigt klart för mig att något sådant inte skulle komma ifråga att beviljas för följande år eftersom detta bara var en tillfällig lösning.

Tycker inte det är en så konstig reaktion att man inte ens prövar söka taxi/skolskjuts för dottern då utan bestämmer sig för att ta tjuren vid hornen så att man med tur hinner få besked innan sommaren om man ska försöka flytta i höst, skrika ännu högre på skolskjuts eller hur mans ka bära sig åt.

Det enda jag kan säga är att... kämpa slutar jag aldrig med att göra. Mina barn är det bästa som finns och jag slåss för dem in i döden.

//enastående mamma

Inga kommentarer: